Let me take my love and bury it in a hole six foot deep

(James Marsters- Rest in peace; http://www.youtube.com/watch?v=58hXY5-QamA ) <3333.

Underbar låt från Buffy-avsnittet 6x07 Once more with feeling. Och japp, det är James som sjunger. Han är en grymt duktig sångare :).

Så idag lyckades jag komma upp efter bara tio minuters snoozande. Duktig jag är, eller inte ;P.

Engelskan gick rätt fort, pratade mest om Ernest Hemingway. Om jag nu inte missade något annat?

Sen så gick jag med Carro till cafeterian och köpte mackor och juice. Sen gick vi ner till biblioteket, med Danne som sällskap, för vi bestämde oss för att plugga. Vi hade alla en del grejer att göra.

Men blev det något pluggande? NEJ! Inte ett jävla ord blev skrivet på tre timmar.

För jag och Carro råkade inse att vi båda är helt galna Buffy the vampire slayer-nördar!! Äntligen någon annan än Victoria som jag kan nörda mig med ordentligt :D.

"I touch the fire and it freezes me
I look into it and it's black
Why can't I feel
My skin should crack and peel
I want the fire back"

Från låten Walk through the fire (också från Once more with feeling-avsnittet), just denna vers satt jag och Carro och sjöng på. Danne såg mest ut som han ville ropa "hej kom och hjälp mig!!". HAHAHA ^^,.

Men när jag är inflyttad och klar så ska vi tre ha movienight :D. Och jag och Carro får väl kolla på Buffy när Danne inte är med någon gång, haha (A). Tror inte han står ut om vi nördar oss så här mycket igen?:D.

Vi bestämde också att vi två ska kolla balkläder och studentkläder någon dag :). Borde fixa det nu när jag faktiskt har lite pengar ;P.

Sen var det svenska. Hände ingenting av intresse. På religionen skulle vi se en film om Poolan Devi (indisk kvinnlig bandit typ).

Jag: Åh! Henne har jag läst om :D.
Christoffer: Ballt! Var?
Jag: I någon bok pappa gav mig om starka kvinnor.. typ Kleopatra, Greta Garbo..
Christoffer: Vad heter den?
Jag: Jadu... jo! "Från Sapfo till Madonna"
Christoffer: Tack! Just en sånn bok vill jag ge min dotter!

HAHA. Men den boken är faktiskt intressant :D. Fick G på hinduismprovet också, det trodde jag aldrig! Fan vad skönt :D.

Efter det så hade min grupp projektmöte och det gick rätt segt. Men bestämde nytt provmatlagningsdatum i alla fall, på onsdag. Men just nu är det typ jag, Julia och Jonathan så får väl se :P.

Verkar som det är jättemånga fler än jag trodde som ska med på kryssningen på torsdag också. Haha. Tror nästan hälften av vi treor kommer vara borta (A).

Nej. Nu ska jag gå. Velar mellan att se Buffy, just Once more with feeling, eller Twilight, igen. Sexig vampyr eller sexig vampyr? Hmmm...




James Marsters och Robert Pattinson. Inte bara skådespelare utan också jävligt duktiga sångare ;). Bilden på James är tagen av Mikel Healey (för vilken tidning vet jag inte). Bilden på Robert är tagen av James White för EW Magazine.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback