Just because I'm losing, doesn't mean I'm lost

(Coldplay- Lost; http://www.youtube.com/watch?v=KYDOWGlPDTU ).

Tycker den raden stämmer väldigt bra in på hur det känns just nu, typ i alla fall.

Nu är det runt fyra veckor kvar i skolan och sedan är det ut på nästa praktikperiod. Ni som läst mina andra inlägg vet att det är något jag inte längtar efter. Jag menar, hur roligt är det att jobba 8 timmar om dagen med något man helt tappat glöden för? Alla på praktiken tror ju man vill bli kock när man kommer, känns det som. Så jag skulle gärna vilja stanna i skolan. Vet att jag låter lite konstig, haha. Måste i alla fall dit under praktiken för att ta igen lite konditori..

Halsflussen eller vad det nu är är på väg bort i alla fall. Har lite ont i halsen och lätt snuvig fortfarande men det börjar i alla fall gå åt rätt håll. Dock har jag enorma sömnproblem just nu. Igår hade jag inte sovit en blund + förskylningen har gjort mig helt seg så jag kände mig som en zombie. Lyckades ta mig till skolan i alla fall men bestämde mig för att inte vara med i köket. Satt och gjorde läxor och var allmänt död istället. Sen hade vi projektmöte och estetisk verksamhet efter det. Att jag lyckades hålla mig från att inte somna är ett mirakel.

Slutade lite tidigare och åkte direkt hem. Satt och bokade plan, åker nämligen till Malmö 26/2-1/3. Vet att jag borde åka tåg men plan är billigare för min ekonomi. Eller ja, mamma sa att hon bjöd på det. OCH på min studentmössa. Jag hade ju tänkt betala båda själv. Min mamma får mig alltid att känna mig så sjukt bortskämd :$  Hon sa även att hon betalar 1000:- av min balklänning. Hur har hon råd att slösa alla pengar på mig är min fråga? Det är ju inte jag som betalar för att bo i den här lägenheten, just nu i alla fall..

Tog precis en treo. Måste vara pigg för idag ska jag vara med i kallköket. Enda lektionen och jag har sovit inatt så det borde gå bra. Har fortfarande blodsprängda ögon dock, roligt. Känner på mig att jag kommer få en pik eller två från Danne bara för det.

NEJ! Upptäckte nyss att jag har fått tandläkartid på den tiden som min klass ska på studiebesök på museum för Estetisk Verksamhet. Tack så väldigt mycket >_<.

Nåja. Åker till Malmö den 26e och senare i veckan ska jag hämta min studentmössa, det är najs :D

Äh, ska sluta tråka nu. Hej!



Ska bli kul att träffa alla Skåne-vänner jag inte har träffat på ett bra tag :D

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback