Dance like a monkey

(New York Dolls- Dance like a monkey; http://www.youtube.com/watch?v=IyFeHjmN6Hs ).

Skithärlig låt.

Ja, godmorgon ;). Har faktiskt varit vaken i i alla fall två timmar men jaja. Det får bli så när man går och lägger sig vid 6-tiden. Det var ju ändå Oscarsgalan <3.

Min favorit Kate Winslet vann bästa kvinnliga huvudroll (The Reader), och Heath Ledger (The Dark Knight) fick för bästa manliga biroll. Sean Penn fick manliga huvudroll (Milk) och Penelope Cruz bästa kvinnliga biroll (Vicky Christina Barcelona). Slumdog Millionare fick för bästa film :).

Detta var för övrigt den första galan som jag lyckats hålla mig helt vaken igenom. Antagligen för att den här bjöd på lite show och inte bara det vanliga. Hugh Jackman var FANTASTISK! Den mannen kan sjunga, dansa, skådespela OCH vara rolig. Och jag gillade att det var fem gamla vinnare som pratade till de nominerade. T.ex Marion Cotillard (La vie en rose) till Kate Winslet.

Och Robert Pattinson och Zac Efron bidrog till mitt manliga ögongodis :D. Även Adrien Brody var söt :).

Snyggast klädd var nog Natalie Portman, även Kate Winslef :).  Fulast? Beyoncé, och jag tyckte inte Sarah Jessica Parkers var snygg heller. Och snyggast manliga, måste säga Mickey Rourke, som trotsade pingvinklädseln. Han kom i något jag hade kunnat se Johnny Depp i faktiskt, som på tal om, inte var där :(.

Nej nu ska jag chilla, och sen ska jag till mamma och äta middag..


Hugh Jackman, Robert Pattinson och Kate Winslet <3

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback