Happy new year, let's hope it's a good one, without any fear

(John Lennon- Merry Xmas; http://www.youtube.com/watch?v=Z1zm4E9d1oo ).

Egentligen så borde man citera Prince's 1999, fantastisk underbar låt, här. Men jag använde den förra nyårsafton och jag har som "grej" (eller vad fan man nu ska kalla det) att inte använda samma låt som rubrik två gånger.

Eh. Ja.

Hade en sjukt rolig kväll igår. Men. Det hör inte till varför jag skriver. Nej. Jag tänkte köra en årsresumé, the best (och kanske sämst också) of 2009. Och ja, jag har varit tvungen att läsa gamla blogginlägg. Svårt att minnas allt man gör.

Årets bästa personer: Carro. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna en vän som dig, men du är helt fucking jävla underbar! My life would suck without you <3. Emily, tack för allt stöd min älskade Ystad-bo, fem år har gått, helt otroligt <3. Peter, Stefan, Zachary, Jonathan och Christoffer, tack för att ni och er musik dök upp i mitt liv då jag behövde det som bäst <3. Kate, du är störtskön! Och det känns bra att man har någon mer i samma sits som en själv, typ, med lägenhet och så <3 Jonna, Victoria, Sofie inte lika mycket kontakt i år men ni har varit med mig länge och jag vet att jag kan höra av mig om det är något, och jag älskar er för det <3. Danne, Natta, Sanna, Patrik, Robert, Robin, Annika, Emma, Jenny, Linda + alla andra söta SHR-are, det var ändå fett värt att gå i SHR för att jag mötte er <3.

Bästa låt: Paolo Nutini- Candy, Arctic Monkeys- Cornerstone.. nej nu slutar jag. För många av mina favoriter har släppt nytt!! Men åh. Jo en till. Hollywood Make Believe- Sad story for dirty lovers <3.

Bästa film: NEW MOON! Har typ inte sett så många fler, så säger den <33333.

Bästa bok: Breaking Dawn. Of course ;).


JANUARI:

Året började rätt lugnt (vad jag minns). Gick i skolan, packade flyttlåda efter flyttlåda och typ så. Var väl ute på krogen en del också. Haha. Sen fyllde jag nitton (bilden är därifrån) vilket firades hela dagen med underbara människor <3. En vecka senare var det dags att festa gärnet på en kryssning, med Sofie, Jonna, Kate, Emma och en jävla andra massa människor från skolan. Sjukt roligt. Dagen efter jag kom hem från den, sista januari, flyttade jag hemifrån (ÄNTLIGEN!!).


FEBRUARI:

Hängde i skolan. Packade upp flyttlådor. Var halvt död i två och en halv vecka i halsfluss, med ingen tid alls att vila. Hade provmatlagningar, bland annat en hemma hos vår projektledare. Var ute på krogen. Hade en movienight med Carro då vi drack en del vin XD. Köpte underbara Breaking Dawn. Sen åkte jag till Skåneland och Malmö för att hänga med Vicks en helg. Vi åkte även till Lund på Maltareunion.


MARS:

Skolan as usual. Nu min sista vecka, ever. Hade den stora matlagningskvällen med censorer och skit, en kväll som jag absolut INTE hade längtat till. Dog av nervositet och typ allt gick fel kändes det som. Sen började praktiken som jag inte heller längtat efter. Det enda bra med mars överhuvudtaget var nog krogrundorna med Carro och Jonna.


APRIL:

Praktiserade på Globen-hotellet vilket inte var kul. No offence till dem. Tillslut fick jag nog, då jag började känna att jag valt helt fel yrke att utbilda mig till. Så jag hoppade av. Kanske dumt, men just då kändes det som rätt beslut för att inte bryta ihop totalt. Hängde runt i plugget istället och tog igen saker som jag behövde bättra till. Bland annat konditori då min förbannade halsfluss gjorde att jag inte kunde vara med. Var väl ute lite också, bilden är beviset, haha. Twilight kom på dvd. Underbart!!;).


MAJ:

Plugget. Hade inofficiell mösspåtagning. Minns att jag hade 20 spänn på kortet just då men Hanna hade som mål att supa ner mig och så blev det väl. Typ. Såg Snow Patrol på Rix Fm Festival. Hängde på krogen lite ibland, just maj var fattigmånad. Såg "The Haunting in Connecticut" på bio, den var läskig, och Lia skrek massor. Hahaha. Sen hade vi bal i plugget, skitkul, alla var skitsnygga och på bra humör. Och lite fulla allihop också..


JUNI:

FÖR JAG TOG STUDENTEN!! FYFAN VAD JAG ÄR BRA :D. Eller något. Hahahaha. Men ja, fjärde juni var det dags att ta på sig mössan och den vita klänningen och springa ut från skolan. Detta gjordes i ösregn och kyla. Var sjukt förskyld också och jättetrött. Så dagen efter var jag inte bara bakis utan ännu sjukare. Men det var ändå kul ;). Vicks kom upp en sväng under tråkiga omständigheter men ändå kul att träffa henne. Sen var jag på kryssning med Sofie och Lia natten Michael Jackson dog. Anna var snorpackad. Vill aldrig bli så full igen. Sen kanske jag var ute något också. Minns inte faktiskt, haha.


JULI:

Definitivt den månad det här året, förutom april typ, som jag bröt ihop totalt och gick ner i en djup depression. Farfar gick bort, hittade inget jobb, mamma gnällde på mig över senast nämnda och jag hade knappt någon kontakt med mina favoritpersoner. Dock fanns det några ljusglimtar. Bland annat så addade Hollywood Make Believe, och särskilt Peter då, mig på Myspace. Föll för deras musik och fick små söta meddelanden. I slutet av juli drog jag ner till Malmö och även Ystad. Farfars begravning. På kvällen muntrade Emily och hennes vänner upp mig <3.


AUGUSTI:

Var nere i Malmö ett tag. Skulle varit där längre men pga saker så var jag tvungen att åka hem. Tog itu lite med arbetslösheten och fixade mig en jobbcoach hos Arbetsförmedlingen, Maria. Tack för all pepp! Var ute någonting.. och ja. Det var väl typ augusti. Ja, Arctic Monkeys släppte nytt album också.



SEPTEMBER:

Har inte en jävla bild från september så det får bli en på Boys Like Girls som släppte nytt album istället. Hängde mest på arbetsförmedlingen och på jobbintervjuver. Var väl ute något också. Men inget jag minns eller har bilder från.


OKTOBER:

Hängde med min jobbcoach på arbetsförmedlingen. Var ute.. typ ganska ofta. Haha. Träffade Mando Diao på deras signering. Såg Hollywood Make Believe första gången på Harry B James. Träffade alla utom Peter (typiskt eftersom det var honom jag snackat med, hahaha) efteråt. De var grymma i alla fall. Och väldigt väldigt chyssta också. Halloween firades hemma hos Sanna, och som bilden visar så var jag (och Carro) the angel of death.


NOVEMBER:

Den här månaden var definitivt den då jag fick tillbaka min livslust ordentligt. November började bakis/halvfull hemma hos Sanna, haha. Hängde hos arbetsförmedlingen och hade faktiskt flera intervjuver på flera ställen. Tog även ett serveringsjobb med Kate och Carro. Samma dag, eller ja, kväll, såg jag Hollywood Make Believe igen, på The Liffey i Gamla Stan. Galet kul kväll. Var ensam, då ingen kunde följa med, så Peter drog med mig och satte mig hos sina kompisar. Så sött!! De vann tävlingen också, välförtjänt. Två dagar senare såg jag Robin Bengtsson live på Harry B James och det var en lång och rolig kväll. Träffade bland annat Robin Ericsson från Idol 2008 där, med sin bror Mats. Drack en hel del öl med dem. Sen började jag snacka med Robin B's kompis och där slutar historien. Haha. Såg Hollywood Make Believe tre gånger till, varav den sista akustiska var grymt bra. Senare den kvällen, efter HMB's akustiska, såg jag Degreed på Southside, Zinkensdamm. Robin Ericssons band. Bilden, på mig och ubergulliga Mats, är därifrån. Och inte nog med det så avrundade jag den underbara dagen med att festa på Harry B James med Carro, Ken mfl till stängning. Dagen efter var jag trött och bakis och tvungen att åka tidigt till mamma för att hjälpa henne att laga mat till adventsfikan. Såg också New Moon och dog. Och så firade jag och Emily fem års vänskap <3. Träffade en massa sköna typer på HBJ också.


DECEMBER:

En dag kvar visserligen, men ändå. Hängt på arbetsförmedlingen och började nu få pengar. Yey!! Såg Hollywood Make Believe för sista gången i år (snyft!) på Elverket. Hade jobbintervjuver lite här och var. Gick ut på krogen, eller ja, Harry B James, as usual. Hahaha. Såg även min gamla idol Jamie Meyer (bilden) på Nalen. Firade jul och fick en ny kamera, och spikmatta. Juldagen firades med Carro på Harry B James, och det var najs. I förrgår fyllde pappa 50 och jag var där och drack öl och åt gott med hans kompisar. Vem säger att man inte kan ha kul med 50-åringar? Ibland i alla fall. Igår firade vi Jonna och sen var jag och Carro på HBJ till stängning. Ikväll blir det, antagligen, party. Har sprit i alla fall. Hahaha. Men mitt i allt kul fick jag besked att min favoritskådespelerska Brittany Murphy hittats död. Grät rätt bra den dagen. Usch.

Hörs 2010! Ska försöka blogga mer!

/Anna.


Kommentarer
Postat av: Emily

awww <3<3<3 fem år går bannemig fort!

Postat av: Emma Lindgren

naaw, vad söt du är :)

2010-01-02 @ 17:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback