You can never get it spotless, when there's dirt beneath the dirt

(Arctic Monkeys- Dance little liar; http://www.youtube.com/watch?v=ZtLuDz3qCTc ).

Tjoho.

Idag har jag gått runt i stan med Edward. Det var trevligt, eftersom han är fylld med min favoritmusik, haha.

Först av allt gick jag till Arbetsförmedlingen och registrerade in mina betyg. Så nu vet de hur .. ehm.. duktig jag varit i skolan. Eller inte. Men i alla fall.

Sen gick jag runt. Hoppade in på Bengans, en skivaffär. Lyckades inte komma därifrån tomhänt. Det blev Arctic Monkeys- Humbug, Taylor Swift- Fearless och Robbie Williams- Escapology. Den sistnämnda för bara 59:-. Och de andra skivorna var billigare än de är i vanliga affärerna. Så jag ser det som kap. Köpte också NME Magazine. För att min älskling Julian Casablancas var på omslaget. Han släpper soloalbum snart, Phrazes for the Young. Härlig titel. Jag längtar i alla fall!

Gick hem och hoppade in på Buylando. Det är någon kraft som drar in mig varje gång jag är där. Lyckades inte komma därifrån tomhänt heller. Det blev Harry Potter och Den flammande bägaren (endast för Robert Pattinson! Och möjligen Alan Rickman, han är ball), Because I said so (Lauren Graham, Mandy Moore och Piper Perabo), The Air I Breathe (Sarah Michelle Gellar, Andy Garcia) och Sweeney Todd (Tim Burton! och med Johnny Depp och Helena Bonham Carter bland annat). Alla dessa var på X Rental så det blev ändå billigt. Blev medlem också så nu får jag 10:- rabatt när jag köper en film som kostar över 100:-. Alltid något. I längden tjänar man kanske in lite ändå?

Fick in mina pengar idag också. Det jag ska köpa är Converse. Hittade oanvända på internet som jag ska köpa. Förhoppningsvis. Och så budade jag på ett par gröna. Någon som har ett par oanvända 39or? eller nästan oanvända som de vill sälja som råkar läsa detta? Bifogar en bild så man ser vilken färg.

Och så måste jag köpa ett par jeans. Kanske en vinterjacka också. Eller så köper jag bara knappar och lagar den jag har nu. Eller ber mamma sy. Haha.


Conversen jag velat ha i fem år, Julian Casablancas och Alex Turner, fantastiska musiker.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback