No time for tears

(Ashlee Simpson- No time for tears; http://www.youtube.com/watch?v=5VZxS2NJ-WE )

Hej.

Så var äntligen den här skolveckan slut. Har haft vad som känns som ungefär en miljard olika saker den här veckan.

Började i måndags då jag hade prov i engelska, och snart efteråt hade jag prov i religion. Lite jobbigt att plugga till två prov samtidigt O_o.

I onsdags var det kvällspass i köket och för min del gick det asdåligt. Jag vet inte riktigt vad som hände men jag var helt ur fokus. Allt kändes bara uselt :/.

Efter kvällspasset, som slutade runt typ 10, så gick vi in till omklädningsrummet. Jag, Linda och Jenny hoppade in i duschen (som jag aldrig använt förut, haha, men ja det är ju alltid bra att ha en dusch ;P) och sen började vi fixa oss. Vi skulle nämligen ut. Börjar 15.20 på torsdagar så ;). Lindas kompis Clara dök upp också. Och när vi nästan var klara typ så började killarna som skulle med banka på dörren. Vi tog faktiskt inte så lång tid på oss :O. Haha.

Tillslut var det jag, Linda, Jenny, Clara, Elias, Charlie, Simon och Philip som skulle ut (hoppas inte jag glömde någon nu men det tror jag inte). Alla utom jag, Clara och Linda åkte taxi in för de hade inga kort som gjorde att de kom in på Klubb Onsdag gratis. Påvägen träffade vi på Alex, Atle och en kille från skolan vars namn jag inte minns. de hade typ inte pengar och så vidare så de skulle inte med. Kom in i alla fall och träffade på de andra. Mötte också Malin, Andreas, Sophie och en del andra från skolan där. Drack lite, dansade mm. Sen drog vi hem. Åkte taxi eftersom tågen inte gick. Behövde bara betala 60:- för att komma hem, ingenting ju. Skulle egentligen betala 80:- men jag hade bara 60:- i pengar på mig (förutom kortet) men han nöjde sig med dem. Snäll chaffis det där!

Skola i torsdags då. Det gick bättre än dagen innan i alla fall, om det nu ska säga något? Haha. Var sjukt nervös dock vilket gör att mina händer skakar som in i helvete och då är det lite svårt att bära saker såsom tallrikar, men det gick bra i alla fall. Var nog lite nervös för att det var italienare där och skulle käka. Men de verkade ju nöjda i alla fall?

Så idag. Ja.. jag kan ju knappast säga att den här dagen började bra. Vaknar normal tid, var lite trött kanske. Upp, klädde på mig, drog till tunnelbanan typ. Ser vakter och så står det "gröna linjen ur funktion" , panik!! Men jag sprang upp till bussarna för att ta fyran. Går på den överfulla bussen (suck). Snabbpluggar lite smått. När jag kommer fram till skolan är jag tjugo minuter försenad. Jättebra när jag hade engelskaprov. Det gick så jävla sjukt dåligt. Var helt superstressad av allt innan så hela hjärnan var helt blank. Plus jag hade typ en halvtimme på mig att göra det.

Var tvungen att springa från engelskan till svenskan typ. Hade nämligen ännu ett prov. Svenska nationella, muntligt. Men eftersom man kunde prata om en film så kändes det helt okej i alla fall, typ. Hade med mig min absoluta favoritfilm Sin City och pratade lite om den. Så visade jag en av mina favoritscener, mellan Jackie Boy (Benicio Del Toro) och Becky (Alexis Bledel). De andra som jag redovisade för uppskattade det. Den filmen är så jävla bäst. Skrattar varje gång jag ser den :D. Föredraget gick väl okej men Mårten gillade inte att jag visade att jag inte ville vara däruppe och prata. Men jag får väl G i alla fall. Hoppas på skrivdelarna. Det brukar alltid gå bättre där.

Sist religion. Typ enda lektionen som gick bra. Kändes som jag pratade rätt mycket idag typ. Brukar väl typ aldrig hända? Haha.

Efteråt drog jag och Danne till Peirrot för en fika. Satt där en bra stund och sen drog vi till Fridhemsplan och gick till Recordhunter som är min favoritskivaffär. Man kan hitta nya eller begagnade skivor till ett väldigt  bra pris där. Vad sägs om en knappt använd skiva för 50 spänn? Filmer och vinylskivor har de också. Danne tyckte mycket om den affären. Bra att man kan introducera nytt folk för den ;). Sen åkte vi hem.

Hoppade in i duschen och nu chillar jag bara. Vet inte om det händer något ikväll men jag bryr mig inte om det blir så. Kan likaväl chilla med min dvd liksom.

Imorrn blir det en liten fest här hemma. Vet inte hur mycket folk det blir men inte alltför många antagligen (A). Kan ju vara bra om lägenheten inte brunnit ner när mamma och Janne kommer hem från Malta ;).

Klicka för stor bild

Hipp hipp hurra till Ashlee Simpson som fyller 24 idag!:D och så en bild från i onsdags ;)

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback