Down and out

(The Academy Is- Down and out; http://www.youtube.com/watch?v=xiaoff1dVMM )

Tja.

Ska bara skriva snabbt innan jag går och lägger mig. Är skittrött. Men så är det när man jobbar :P.

Den här veckan har jag börjat göra en rätt konstig sak. Jag har ätit frukost!! Har haft extremt svårt för det de senaste åren. Men nu måste jag. Dels för att orka men också för att hon chefen där blir jättearg om man inte äter en riklig frukost. Vi får frukost där alltså. Så jag åt havregrynsgröt med lingon och linfrön (eh ja jag har ett hälsofreak till chef :P), en bit vitt bröd (hallå lite onyttig måste man ju få vara ;). Dock hade jag inget pålägg eller smör), avokado, melon och apelsin. Till det två glas apelsinjuice. Efter det var jag väldigt väldigt mätt.

Gjorde samma saker idag, samma förrätter mm. Rätt skönt, skulle vara lite förvirrande att helt plötsligt göra något helt annat andra dagen. Men jag är ju i för sig där för att lära mig också. Jaja.

Efter lunchruschen var över städade jag bort allt och så gjorde jag lite slavarbete som Robin gav mig (en kille som jobbar där). Sen fick jag knäcka massor med ägg och blanda med soja. Sen sa han att jag skulle göra omeletter. "Jag!?! OMELETTER?!?" var ungefär det jag sa ;P. Men han sa att de skulle vara tunna som pannkakor och att de inte behövde vara speciellt snygga (minns inte riktigt vad de skulle göra med dem men som sagt, de behövde tydligen inte vara hela, haha. tur det). Kim visade mig ett knep. Men eftersom jag inte ville ha pannkaksomeletten i ansiktet så avstod jag :P.

Att stå vid en svinvarm spis som helt plötsligt fattar eld är lagom trevligt. Alla som gick förbi typ frågade om jag var okej. Ja jo, det var lite varmt men annars så. Det var ju min arbetsuppgift, orkade liksom inte gnälla. Vill ju ha ett betyg!:).

Så var det middag. Men jag hade tänkt göra färdigt mina omeletter, äta och gå hem (slutar 17.30). Men Tobbe, köksmästaren sa åt mig att gå och äta. Han såg väl hur slut jag var eller något, haha. Fick någon nudelröra med sallad till och så tog jag en Loka från baren. Vi får dricka vad vi vill därifrån förutom något med alkohol i. Det var en god måltid. En kille som jobbar i serveringen kom och hälsade från Dimiter, min rektor. Haha. Gullig rektor jag har :P. Undrar om han suttit och ringt till allas praktikplatser?

Gick in i köket igen och hann göra två omeletter men då kom Tobbe och sa: "nej Anna du är KLAR! Gå hem!". Jag hade ju bara tänkt göra färdigt det jag påbörjade. Men jag hade absolut ingenting emot att gå hem förstås :P.

Direkt när jag kom hem satte jag mig vid den kära dumburken, eller ja en av dem, datorn. Satt och snackade med Linda på Facebook lite och sen skulle jag iväg igen. Skulle och mäta och så i min kommande (hoppas i alla fall, värdarna är elaka om de säger nej :P) lägenhet. Hon som bor där nu är skittrevlig :). Innan gick vi och mamma åt på en pizzeria som ligger på samma gata. Har varit där med pappa flera gånger så jag kunde rekommendera stället :P.

Kom hem igen. Kollade Desperate Housewives. Mycket bra avsnitt! Längtar redan till nästa. Eftersom jag tror det var säsongsavslutning (tror det i alla fall) så gissar jag dock att man kommer få vänta till nästa år. Suck ;).

Nu har jag precis duschat och så sitter jag och lyssnar på musik och ska snart hoppa i säng. Vill bara sova.


Har ju försökt på senare tider att ha privata bilder som passar, men idag orkar jag inte leta. Så en bild på huvudrollsinnehavarna i Desperate Housewives istället :).

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback