Ain't got the confidence

(The Filthy Youth- Confidence; http://www.youtube.com/watch?v=p14iJTjKfO4 ) <3

Liveversion förvisso men det går bra ändå ;). Sångaren är by the way Ed Westwick som spelar Chuck Bass i Gossip Girl. Tycker det är tufft att han lyckas byta dialekt, eftersom han egentligen är britt. Det är som James Marsters när han var med i Buffy the vampire slayer och bytte dialekt från amerikansk till brittisk.

Ja, igår var jag som sagt hos pappa. Fick gå en bit längre än vanligt tack vare bussarna. Egentligen inte ett dugg jobbigt med en promenad om det inte varit för att det var kallt, mörkt och de byggde om överallt, så jag var tvungen att byta trottoar typ tjugo gånger, vad det kändes som. Jaja, dagens i-landsproblem.

Stannade där längre än jag hade tänkt. Hade ju tänkt gå ut men det blev inte så pga att det är helgen före löning. Med andra ord, typ ingen har pengar :P. Haha. Inte jag själv heller för den delen..

Kom i alla fall överens med pappa att vi skulle gå på Franz Ferdinand tillsammans. Jag har velat gå länge men det är ju tjugo år. Pappa och hans vän Tore hade redan köpt sina. Kollade idag och det är slut. Fan också! Men ska kolla lite om det inte finns en ynka liten biljett kvar. Har i alla fall köpt min biljett till Gavin DeGraw nu, 3/11, har för mig att jag jobbar lunch den dagen så det ska vara lugnt. Blir tredje gången jag ser honom :). Den här gången blir det dock att jag går ensam. Fast, jag har ju Gavin, haha. Har ju faktiskt träffat honom och han kallade mig honey och allt, hahaha. Nej men seriöst, det finns alltid folk att prata med där! Men ärr ju där för musiken i huvudsak :P.

Haha by the way. På vägen hem typ halv 2 på natten möter jag ingen mindre än min gamla lärare från förra året i samhälle och historia, Johan. Känns bra att jag alltid stöter på lärare vid de tiderna..

Så nu längtar jag lite till november! Ska på halloweenfest också. Har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till!!! Någon som mot förmodan läser detta som har något tips?

Imorgon börjar praktiken och jag sitter som bäst och darrar som ett asplöv. Vill inte vill inte vill inte!!! Det kommer säkert bli bra men jag är grymt nervös =/. Min snälla storebror tvättade i alla fall mina kockkläder åt mig så de är i alla fall rena. Kan ju vara bra att göra ett bra första intryck..

Ska försöka tänka på annat. Kolla på en film eller så. Det härliga med söndagar är mitt lilla tvmaraton, Grey's Anatomy (hann ju inte se i onsdags, blev så glad att det slutade som det gjorde när det slutade så illa förra veckan!), One Tree Hill och Gossip Girl. Ska även se Supernatural innan det är dags att sova.

Nu ska jag göra en sak som jag snodde från Emma ( http://fyfanemma.blogg.se/ (vadå smygreklam?)) eftersom jag inte gör något annat än lyssnar på musik:

HAR DU

Ett förhållande: Nej.
En bästa vän: Ja, de bästa, de vet förhoppningsvis vilka de är <3
Haft ett seriöst förhållande: Nej.
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Intresserad kanske.
Fått ditt hjärta krossat: Krossat är att ta i..
Skrikit åt en lärare: Mycket möjligt, har haft en del konstiga lärare.
Kysst någon och sedan ångrat dig: Ja.
Ljugit för dina föräldrar om vart du är: Ja.
Några smycken som kostat över 1000 kr: Nej.
Snusat: Yes.

DAGENS

Klädsel: Mjukisbyxor med matchande mjukisjacka och tshirt under.
Smink: Inget.
Frisyr: Knullrufs (haha har precis duschat och har inte borstat det :P)
Låt: hmm.. Bethany Joy Lenz- Halo,
Vill ha:  Var ska jag börja?
Sjuka: Ont i halsen som alltid.
Drog: Musik <3
Saknad: Var ska jag börja?
Köpt: Gavin Degraw-biljett.
Godis: Kanelbullar (:
Attityd: Trött, nervös.
Tanke när du såg dig själv i spegeln första gången i morse: Minns inte, säkerligen inget positivt.

FÖRSTA

Bästa kompis: Love och Jamie tror jag.
Bil: Har ingen bil? Men den första bilen vi hade som jag minns är en Volvo.
Kärlek: Sebastian.
Husdjur: hamstern Ebba.
Semester: Danmark eller Portugal tror jag. Minns inte mycket dock, haha.
Jobb: Räknas reklamutdelare på stan? Tjänade faktiskt pengar :P.
Köpta skiva:  Säkert typ Five eller nått.. men den första skivan jag fick var en med Rolling Stones :).
Riktiga kärlek: Vet inte om jag kan säga någon som har varit "riktig" kärlek faktiskt. .
Piercing: Öronen, men de var växt igen och har inte orkat ta om..
Konsert: Spice Girls! Hahaha :D.
Fylla : Typ i sjuan någon gång tror jag.

SENASTE

Personen som smsade dig:
Jonna.
Personen som du kramade: Pappa.
Personen som ringde dig: Mamma.
Personen som du ringde: Jonna.
Personen du sa 'jag älskar dig' till: Minns inte..
Alkoholdrycken: Öl
Bilfärd: När jag åkte taxi hem från en utekväll tror jag det var..
Filmen du såg: Pretty Woman.
Gången du åt: Ett tag sen.

SKULLE DU

Våga hoppa fallskärm: Är sjukt höjdrädd och tänk om fallskärmen inte vecklas ut? Skulle krävas en jävla massa mod.
Våga hoppa bungyjump: Skulle återigen krävas massa mod från min sida.
Dejta någon med väldigt mycket tatueringar: Det beror på om han har en bra personlighet, inte tatueringarna.
Kalla dig själv lycklig: Nej, tror inte det faktiskt.
Hellre ta bilden än vara med på den: Beror på hur jag ser ut.
Kunna gråta över en kille: Ja, det har jag gjort.
Kunna gråta över en tjej: Ja, har gråtit för mina tjejkompisar.
Ljuga för någon: En liten vit lögn för mamma eller läraren spelar ingen roll, men annars försöker jag vara ärlig.
Kunna springa 50mil: HAHAHA. Den var rolig den :D.

VAD

Gör du just nu: Lyssnar på Rolling Stones och chillar.
Ska du göra imorgon: Börja praktisera på East. JAG ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS :(.
Säger du till dig själv när allt känns svårt: Jag tänker på vad/vilka jag faktiskt har att leva för <3. 
Har du med dig in på bion: Dricka och massa popcorn! (A)
Är det för väder hos dig just nu: Mörkt och kallt.
Vad är det första du tittar på hos det motsatta könet: Hur han ser ut, sen kollar jag hans personlighet.
Skulle du göra om du vann på lotto: Shoppa!! och kanske bjuda vännerna någonstans :).

FRÅGOR

Är du blyg inför det motsatta könet:
 Ibland.  
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 19
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Ja.
Använder du huvtröjor: Ofta, dock inte med luvan på :P.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Nej. Vill ha konturerna av en stjärna på handleden.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta: Olika.

VAL
Solnedgång eller soluppgång:
Solnedgång.
Sommar eller vinter: Sommaren
Vilken ålder har vart lättast hittills: När jag var typ fem! Haha, fast nu är det faktiskt jävligt bra också <3
Sova på sida, mage eller rygg: Fosterställning :)
Kramar eller kyssar: Både och?;). Får dock mer av den första varan, haha.

ANTINGEN ELLER

Tillsammans/Singel: 
Singel.
Blond/Brunett:
Brunett. Har dock varit lite allt möjligt om man kollar gamla bilder ;P. Men på killar, brunetter :P.
Hemmakväll/Fest: Båda :).

SANNINGAR
Har du någonsin varit kär: Ja
Tycker du om någon just nu: Kanske det kanske.



Några av de som gör mitt liv lättare att orka med allt <3

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback