What if I fell to the floor, couldn't take all this anymore

(30 Seconds to mars- The kill; http://www.youtube.com/watch?v=qF1wZQzpeKA ) <3

Nu låter jag jättedeprimerad, haha. Men jag älskar den här låten så det är därför :).

Hej i alla fall.

Bestämde mig för att uppdatera bloggen i brist på annat att göra. Min praktik börjar inte förrns tre så har lite slötid. Dock ska jag vara där redan halv två idag (brukar vara där en halvtimme tidigare, alltså halv tre) för de "vanliga" kockarna ska ha möte angående julbordet och då kan det ju vara en fördel om någon står i köket och jobbar lite. Förutom den andra praktikanten som jobbar lunchpassen den här veckan då.

Hoppas i alla fall det är mer gäster ikväll. Dog av uttråkning igår! Är inte helt överförtjust i när det är stress stress stress heller men jag vill inte direkt stå och glo på klockan var och varannan minut. Men det lär ju smälla till på julbordet i alla fall. Börjar om mindre än en vecka!! Har typ ingen aning om vad vi ska laga för mat ju, lite småläskigt. Haha. Har ju stått och gjort i ordning ungefär en miljard köttbullar och havrebollar samt nån slags chokladrutor (mörk choklad med romrussin och sen vit choklad spritsad över). Men eftersom East är asiatiskt så gissar jag att det är långtifrån allt, haha. Och så kostar det en vacker slant. Mamma och hennes vänner kommer nästa onsdag och äter, hurra :D. Pappa och Tore var sugna någon dag också. Vet dock inte om de bokat och om jag kommer jobba den dagen.,

Nu är det inte långt kvar till jullovet, hurra! I mitt fall blir det från och med den sjuttonde. Vet inte om jag ska räkna kvällen den sextonde? Haha men jaja. Ni förstår ;). Sen börjar skolan inte förrns den tolfe januari. Så nästan en månads jullov. Så sjukt skönt! Men så är det ju ens sista, så det är inte mer än rätt, haha.

MIN TO BUY-LIST: (varför måste allt smälla på en gång? GAH!)

-Ipod (okej den skulle kunna vänta till efter jul men jag kan ju inte låna mammas hur länge som helst!!)
-Studentskiva (ska ge Linda pengar till depositionen, hur mycket det blir vet jag inte än).
-Klippning (Måste klippa och färga håret innan Spanien, ser hemsk ut O_o).

-Julklappar!
*En present till någon (alla som ska med till Spanien köper en var och sen får man lotta osv)
*Victoria
*Jonna
*Pappa
*Mormor och morfar
*Peter och Anna
 *Alex (och Diana
*Gustave
*Mercedes
*Liam
*Vera

Ja en del kommer säga "köp inget till oss" , men vad fan, jag kan ju inte strunta i att köpa en julklapp när jag får en av dem?

Plus jag tror faktiskt jag ska köpa något till mamma ändå, även om hon är med i Spanien. Hon kommer väl döda mig för att jag köper något. Men det känns inte normalt att inte köpa något till henne! Känns redan konstigt att jag inte ska köpa till två av mina bröder..

Ska försöka hitta på något mer uppfinningsrikt än tidigare år också. Även om det blivit lyckade resultat. Svårast kommer dock bli den gemensamma. Den ska ju passa mellan åldrarna 20 (jag är yngst och jag ska ju inte få min, haha) och 60, killar och tjejer. Hmmm.

Tur att pappa är så lätt i alla fall, haha ;).

Nej nu ska jag äta.


Juldagen förra året. Den enda bild jag tog på julafton var en på brorsan som sov, haha :D

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback