There goes my hero

(Foo Fighters- My hero; http://www.youtube.com/watch?v=KVKDQgT_b-Y ) <333

Tja.

Idag är jag ledig. Så jävla skönt. Men jag jobbar ju fredag-söndag så..

I måndags var jag och såg Gavin DeGraw för tredje gången. Och han var som vanligt helt galet bra. Blir alltid så imponerad när han växlar mellan piano, gitarr och att bara gå och sjunga i mikrofonen. Liksom bara sådär. Och så är han så sjukt rolig. Nånn liten fjortis kastade upp sin bh under låten Young love och Gavin plockade upp den, typ gjorde en skeptisk min och sa "so this is what you think is young love huh?" hahaha.

Skitbra konsert. Men den på Berns i somras var bättre. Inte bara för att jag då fick chansen att träffa honom utan för att publiken var mognare. Sådant kan göra så otroligt mycket för en bra konsert. Jag minns Avril Lavigne 2003, man blev helt ihjälklämd och kunde inte ens koncentrera sig på det man var där för.

Igår jobbade jag från 15.00-23.30. Ja jag var trött när jag kom hem. Kände mig helt osäker under dagen också. Men nu vet jag i alla fall vad det är jag ska göra. Tror jag. Natta är snäll som hade tålamod med mig :P.

Kom hem. La mig och sov. Orkade helt enkelt inte stanna uppe. Hade tänkt titta på valvakan om jag hade varit lite piggare kanske. Men ja, en god natts sömn var det min kropp ville ha.

Vaknade, kollade såklart internet så fort jag orkade ta mig upp. Och ja, Barack Obama är nu president! HURRA!!! Efter 8 år med George W Bush så är det på tiden att man får en president som vill landets, och alla andra länders, bästa. Är alltså otroligt lättad att det inte blev gamlingen John McCain och hans idiot till vice president Sarah Palin som tog över. De hade gjort allt ännu värre, säkerligen.

Kan ju inte säga att jag alls har varit politiskt medveten fram till typ förra året eller något. Men jag har läst på om vad både Barack och John tycker i olika frågor samt sett intervjuver med båda i alla fall.

Gick till ONOFF idag med min mp3spelare också. Och han som jag frågade besvarade det jag redan visste. Min mp3 är död. Hårddisken i den har pajat.

Så nu ska jag köpa mig en Ipod Nano, 8 gb. Måste vänta till nästa månad bara då jag har mer pengar. Mamma har dock erbjudit sig att betala halva. Under tiden får jag låna hennes Ipod, 4 gb. Är det något min mamma vet så är det hur galen jag blir utan musik. igår gick jag runt med bärbar cdspelare. T.o.m det är bättre än ingen musik alls för min del. Haha.

Nu ska jag ta och lägga in massa smått och gott i min lånade Ipod. Tror det enda jag gillar som hon har där nu är Gavin DeGraw och Drake Bell (ja det är min förtjänst att hon upptäckt dem ;)).



Barack Obama :D


/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback