I'm the first to fall and the last to know

(Boys Like Girls- Heels over head; http://www.youtube.com/watch?v=GMnmNBYqMLM ) <33

Tjao.

Har lovat mig själv att försöka blogga varje dag. Kommer säkert inte bli så men man kan ju försöka?;).

Idag har jag än så länge bara suttit och lyssnat på musik, snackat med Victoria och suttit på olika hemsidor. Men det är väldigt trevligt så jag klagar inte :D.

Har också duschat och precis varit och handlat. Är nämligen ledig idag.

Igår på "jobbet" gick det okej. Det är i för sig lite tråkigt för mig när Natta jobbar eftersom jag då inte har så mycket att göra ens när det kommer bongar. Men så skulle hon göra bröd så då fick jag servera lite. En av killarna undrade om jag gillar att laga mat, det syntes väl att jag var uttråkad. Jag svarade att jag tycker det är roligt, men inte alltid. Och att stå och hacka upp kimchi (koreansk surkål blandat i någon chilisak) är inte riktigt en av de där roliga sakerna. Då frågade han vad jag tycker är roligt. Och då svarade jag att det är att baka, för det är det ju :). Så då fick jag göra sockerkaka. Han blev rätt förvånad över hur snabbt jag blandade ihop den, haha. Brukar oftast ta lite tid på mig, mest för att jag ska ha något att göra så jag slipper titta på klockan (A).

Skulle egentligen slutat en timme tidigare också. Men som vanligt jobbade jag över lite ändå. Borde snart ha tjänat ihop extratid för en ledig dag fan. Haha. Jobbar typ alltid över en timme :S.

Nu är praktiken snart över. Och ja jag längtar. Är inte alls säker på att jag vill jobba som kock. Gillar att laga mat men nej, jag känner ingen längtan efter att jobba med det 24/7.

Nästa praktikperiod ska jag nog söka mig till ett café eller något liknande i alla fall.


Kanske borde kolla på Friends? Den serien muntrar alltid upp mig <3



/Anna.

Kommentarer
Postat av: Emma Lindgren

fyfan vad skönt att jag inte är ensam om att tycka är kock yrket är tråkigt hela dagarna..

Café om något isåfall:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback