Slow dancing in a burning room

(John Mayer- Slow dancing in a burning room; http://www.youtube.com/watch?v=rwMfS594qfE )

Visste inte riktigt vad jag skulle döpa det här inlägget till men eftersom jag är insnöad på det här med låtar som titlar (men som på något sätt passar in med det jag skriver om) så tog jag en fin låt med John Mayer :).

Borde sluta förundra mig över vädret i det här landet. För bara en stund sedan så spöregnade det. Mycket och länge. Men nu har solen börjat titta fram. Dock är det massor av moln. Jaja. Har intressantare (typ) saker att skriva om än vädret.

Igår började dagen med att jag gick och klippte mig. Mycket välbehövligt! Efter det gick jag och köpte hårfärg och så gick jag hem och blandade ihop kletet och så kollade jag Gilmore Girls medans jag väntade på att de 25 minuterna skulle gå. Och när håret väl torkat och så så kan jag säga att jag är mycket nöjd med resultatet. Det bra med att jag färgade direkt efter frisören är att jag slapp frisyren han hade gjort. De har jämt i en massa produkter och fönar håret och grejer och jag gillar inte sånnt. Mitt hår blir extra fluffigt och lockar sig typ för mycket. Plus det är inte bra för håret. Brukar alltid låta mitt hår självtorka. Då blir det (oftast) som jag vill.

Efter det chillade jag lite. Sen gick jag, Jonatan, Janne och mamma ut och åt. Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå men det blev Primo Chao Chao som ligger på Odengatan. Tog tagliatelle med kyckling, tomat och lite annat smått och gått. Blev supermätt! Bra service där också :).

Drog hem för att smälta maten. Så hörde Jonna av sig och ett tag senare drog jag och mötte henne vid Fridhemsplan. Skulle till Nivå 22, as usual. Det var dock smockfullt. Det brukar vara mycket folk men vi brukar åtminstone kunna sätta oss någonstans. Jaja. Så drog vi till Chaplins, köpte vitt vin och satte oss. I vanliga fall är Chaplin bra men igår spelade de bara dåliga technoremixer av i vanliga fall helt okej låtar, och det var lite folk. Kanske för att löningen kommer nästa vecka? Gissar bara, haha. Men det var en del sköna människor där. Haha. En kille ville dansa med oss men han vågade inte så hans kompis frågade. Jonna: "om han vill dansa med oss så får han fråga själv". Hahaha. En kille gav mig en komplimang för mina ögon. Alltid uppskattat med komplimanger ;). Sen stängde det typ så vi drog. Till McDonalds. För jag kom på att jag var hungrig. Och det är alltid bra att äta något så man inte bara har en massa alkohol i kroppen. Jonna betalade för mig men jag ska betala igen henne nästa gång vi går ut, typ köpa ett glas vin eller en Ooze eller nått ^^. Sen tunnelbanan och hem. Gick förbi en tobaksaffär och ett av löpen från en av tidningarna höll typ på att ramla ner så jag var busig och tog den. Det var trots allt med Ashlee Simpson. Vet dock inte vad jag ska göra med den, haha. Får väl lägga den bland alla mina andra urklipp och saker som jag inte har slängt.

Kom hem. Somnade som en stock. Märkte inte ens att telefonen ringde vid fyratiden. Vet inte vad Jonnas mamma ville mig men antagligen hade inte Jonna kommit hem än eller nått. Bussarna var väl sega eller nått. Får kolla sen.

Vaknade av att mamma stormade in i rummet (varför?!?) och börjar babbla. Nyvaken som jag var så drog jag bara täcket över huvudet för att visa att jag var trött och inte var på humör för att prata.

Röstade också på Ashlee Simpson på "best female video of the year" för Mtv Video Music Awards, för Outta my head (ay ya ya); http://www.youtube.com/watch?v=K5UoVKV1VsY . Dock tror jag aldrig hon kommer bli nominerad (asså just nu röstar man på massa videor för att sedan bestämma de fem). Med tanke på att hennes utmanare är typ Rihanna, Britney Spears, Madonna, Leona Lewis mm. Inget ont om dem, jag lyssnar också på dem, men de är mer mainstreamt kända än Ashlee. Tyvärr. För jag älskar Outta my head (ay ya ya) och videon är skitball. De som ser den som inte gillar henne säger direkt att hon är en Gwen Stefani-wannabe. Ja, videon påminner smått om What you waiting for men hur många videor liknar inte varandra som folk ändå gillar?

Nu lyssnar jag på musik (Oasis just för tillfället) och ska nog lägga mig och kolla på någon box. Det jobbiga med att ha så många filmer och boxar är att jag aldrig vet vad jag ska kolla på. Haha. Dagens i-landsproblem. Men ska utforska kylskåpet först.

Får se om det blir utgång ikväll. Men om det blir så får ni nog läsa om det imorgon ;).

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback