It's a bittersweet world

(Ashlee Simpson- Bittersweet world; http://www.youtube.com/watch?v=U0MPB7vWw_o ) <333

Hej.

Är helt död, men så blir det när man sover jättedåligt och från och till. Önskar verkligen mina sömnproblem kunde lösa sig..
 
Men får skylla på att jag i natt hade världens skummaste dröm. Jag vet inte om jag ska kalla den mardröm dock. Men i helhet var det som hände i drömmen att alla i skolan (det konstiga var att det var folk både från den skola jag går i nu och den skola jag gick högstadiet i) blev drabbade av något virus och förvandlades till något som jag bäst kan beskriva som levande lik, inferier som det heter på finspråk.

Mysiga drömmar jag har eller hur?

Kunde jag inte drömt om Chad Michael Murray som jag gjorde för några dagar sedan? Haha. Får väl spara sådant till dagdrömmarna (A).

Den här dagen har med andra ord inte börjat så jättebra. Och jag tvivlar på att den kommer bli bättre. Mamma ringde mig imorse och nej det är aldrig något trevligt hon har att säga. Det är antingen en jävla massa tjat eller en miljard frågor om allt. Hon är seriöst världens mest nyfikna människa. Nåja. Saken var i alla fall att hon egentligen ville få tag i min bror men han svarade inte så då ringde hon mig istället. Är det något jag är glad över med att han jobbar nere på Malta är att jag slipper springa mellan dem. Vilket jag har fått göra många gånger, och jag är galet trött på det. Och nu när han är hemma så är det så igen. Varför kan de inte bara sköta sina grejer? Varför måste jag bli inblandad? Mamma tycker jag ska ta ansvar och blablabla (hennes vanliga gnäll, jag kan det utantill vid det här laget).. men hallå.. ska jag ta ansvar för något jag inte har ett dugg med att göra? Jag är så SJUKT JÄVLA TRÖTT på att springa mellan dem två. Och innerst inne undrar jag varför jag gör det. Det här är de två människor som gjort mig så sjukt deprimerad under hela min uppväxt. Som fått mig att må skitdåligt, ska inte gå in på detaljer men de som känner mig vet exakt vad jag pratar om. Mamma får mig fortfarande att må dåligt emellanåt. Nu har jag dock lärt mig att isolera mig från henne, jag försöker i alla fall. Med tanke på att hon är så nyfiken och hönsig av sig så är det galet svårt. Men är det ett citat som jag tror på så är det; "What doesn't kill you makes you stronger".

Och jämfört med många många andra människor så har jag det hur bra som helst. Jag behöver inte oroa mig för att svälta ihjäl, ha ett tak över huvudet, pengar (nåja.. jag skulle verkligen behöva ett jobb, men som så mycket annat handlar det om kontakter nu för tiden), och även alla de materiella ting jag kan önska mig såsom kläder, mp3, mobil, skivor, filmer (you name it). Och hur mycket jag än kan skriva om dem så vet jag att min familj älskar mig. Jag vet vilka jag kan gå till om jag skulle behöva gråta ut.

Jag är faktiskt nöjd med mitt liv. Oftast.

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback