You dress up for armageddon, I dress up for summer

(The Hives- You dress up for armageddon; http://www.youtube.com/watch?v=jqnMjDnmxdY ) <333

Tja.

Så var det torsdag. Och jag har inte alls gjort vad jag borde de här två dagarna när jag varit ledig. GAH på mig själv. Men jag måste börja ikväll. Måste!!

Varför ska det vara så förbannat svårt att komma igång? Det är ju inte ett tråkigt ämne heller. Anna skärp dig!!

Haha.

Idag när jag vaknade så satte jag i alla fall igång med en av punkterna på min to do-list. Garderoben. Som jag knappt kunnat öppna utan att allt rasar ut och dränker mig. Men nu drog jag ut allt, sorterade i spara och släng-högar och gick ner till grovsoprummet med sistnämnda. Har sparat så mycket onödigt som gått sönder. Men nu är det borta. Jag kan inte precis säga att min garderob är välordnad men jag kan åtminstone gå in i den. Det är ju det som är meningen med en walk-in-closet, haha.

Ska inom kort också ner till tvättstugan och.. well duh.. tvätta! Rolig dag jag har va?;). Men ja, det måste ju göras :P.

Åker till Spanien på söndag så kan ju vara till sin fördel om jag har lite rena kläder :P.

Imorrn ska jag handla julklappar. Eller på lördag. Får väl se. Jävlar vad jag alltid är ute i sista minuten. Men det brukar ju alltid lösa sig i alla fall. Även om jag håller på att dö av stress..

Men det bästa som hänt idag är tveklöst att jag har fått min lägenhet!! 1/2 flyttar jag helt ensam till en tvåa vid Fridhemsplan. Fatta vad glad jag är :D. Lägenheten är så fin också och nu är den MIN!!! Längtar efter att flytta in och börja fixa och dona. Ska inte ha alltför mycket prylar på väggarna dock, den tiden är över ;).

Nej nu ska jag gå och trycka ner kläderna i en blå kasse från IKEA (så gott det går) och kontrollera att vi har tvättmedel och allt sånnt. Fan, det skulle jag gjort för 45 minuter sen ju. Mewh. Skyller på att jag blev helt lycklig över lägenheten. Annars får jag klara mig utan sköljmedel.

Ehm. Nu kom mamma in och sa att hon ville tvätta först. Så jag får vänta lite då. Inget jag har något speciellt emot dock. Blir lite trött på henne och hennes ändringar hela tiden dock. Det var hon som tjatade på mig i 68456947 timmar igår att jag skulle gå ner vid fyra. Kan människan sluta tjata på mig när hon ändå ska ändra sig?!?

Bara 45 dagar kvar, sen slipper jag att hon stormar in 864569845 gånger per dag utan att knacka och babblar även om man är upptagen. Glädjefnatt? Ja typ.


Ja nu får man närmare till alla ställen man hänger på också, haha XD.

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback