My heart is black and my body is blue

(The Cardigans- My favourite game; http://www.youtube.com/watch?v=styYbRWQYP8 ) <333

En gammal favoritlåt :). Kommer ihåg när jag fick Most Wanted 1998 i julklapp och lyssnade igenom. Det var då jag upptäckte The Cardigans och jag har haft dem kvar som en av favoriterna i nu 10 år. Tiden går fort!

Kommer också ihåg att videon (som ni kan se om ni klickar på länken ;)) finns i olika versioner. Kommer ihåg att jag såg alla olika på Voxpop :D. Åh så man saknar Voxpop ibland, hahaha!

Jaja.

Igår på jobbet gick det bra. Även om jag mest stod och gjorde saker till de andra kockarna istället för att stå vid en station och laga mat till gästerna, men men.

Roligast:

Hade panerat kyckling och kom fram till Robin och Kim och killarna från servisen (som heter Tobbe och.. ehm.. ja.. kommer inte ihåg den andres namn just nu):

Tobbe: Anna vad har du gjort?
Jag: Huh? (hade inte kollat mig själv i spegeln)
Kim: Har du dragit en lina?:D
Jag: Va?
Kim: Du är helt vit under näsan :D
Jag: Jaha, oj.
Kim: Utan att bjuda in mig?!? :O
Jag: Nästa gång!

(Alltid bäst att skämta med ;)).

Kanske inte låter så roligt men jag tyckte det i alla fall, sen har ju jag rätt konstig humor också ^^.

Idag ska jag jobba med andra gänget. Känns som jag måste stålsätta mig redan nu. Tycker inte lika mycket om att jobba med dessa personer. Två av dem är snälla visserligen, men en säger typ aldrig någonting och den andra är så sjukt pedantisk och snobbig. Så fort man gör något som han inte tycker är bra (som någon annan skulle nöjt sig med) så gör han det till en skitstor grej.

Av de fem dagar (eller ja tre kvällar och två lunchpass) jag har kvar så är det fyra med det här gänget och en kvar med de andra. Önskar det kunde vara tvärtom. Emelie och de andra skämtar i alla fall med mig som om jag vore en av dem :P. Får väl se om det är några roliga i servisen istället.

Nu ska jag chilla innan det är dags. Ska INTE fortsätta läsa Twilight för då kommer jag inte komma iväg, haha. Märker att mina tankar är fulla av Bella och Edward hela tiden, haha. Så kan det gå. Önskar man kunde hitta någon som Edward (ja alltså inte vampyrbiten kanske :P), jag är ju i alla fall lika klantig som Bella, hahaha.

Fick skolkatalogen igår, trevlans :D.


De två kort jag gillar bäst i skolsammanhang. Det ena från 1995 (dagis i för sig, men ni förstår nog vad jag menar) och det andra från 2007 :P.

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback