If I were a boy


(Beyoncé- If I were a boy;
http://www.youtube.com/watch?v=BVTyLqkez6A ) <333


Fin låt. Kanske inte riktigt stämmer att alla killar är på det sättet dock, men jaja ;).

Det här inlägget kommer inte bli långt :P. Ska bara klistra in en lista som jag vill komma ihåg. Och vad är då bättre än att klistra in den i bloggen? Eller bloggarna i mitt fall, har satt in den i min Last.fm-blogg också (fast det var mitt allra första inlägg där). Bloggberoende? Hell yes.

Jaha. Så världens bästa musiktidning, fast jag älskar Blender också, Rolling Stone, har gjort en lista över de hundra bästa "singlarna" (nu har inte alla släppts som singlar, vilket jag vet med säkerhet) 2008. Fick en positiv överraskning när jag läste igenom. Ni kanske kan gissa? Haha. Dock är Britney Spears och hennes Womanizer inte med. WHY?!? Inte någon annan låt från Circus heller för den delen. Christina Aguilera och Keeps getting better är inte heller med.

Jag tror jag får sätta ihop min egen bästa 100 lista. Men det kommer nog närmare nyår i så fall. Brukar alltid sammanfatta året med egna listor så det blir nog så i år också ;).

Nu ska jag snart iväg och jobba. När jag kommer hem ska jag ladda ner det jag inte har på nedstående lista ^^.

Listan (de fetmarkerade är med mina favoriter):


1 | Beyoncé - "Single Ladies (Put a Ring on It)"
2 | Santogold - "LES Artistes"
3 | MGMT - "Time to Pretend"
4 | Blitzen Trapper - "Furr"
5 | Lil Wayne - "Lollipop"
6 | Beck - "Gamma Ray"
7 | Estelle feat. Kanye West - "American Boy"
8 | My Morning Jacket - "I'm Amazed"
9 | Coldplay - "Viva la Vida"
10 | T.I. - "No Matter What"
11 | Rihanna - "Disturbia"
12 | TV on the Radio - "Golden Age"
13 | Ryan Adams and the Cardinals - "Magick"
14 | The BPA feat. David Byrne and Dizzee Rascal - "Toe Jam"
15 | Al Green - "Lay It Down"
16 | Young Jeezy - "My President"
17 | The Killers - "Spaceman"
18 | Kid Rock - "All Summer Long"
19 | Guns n' Roses - "Better"
20 | Katy Perry - "I Kissed a Girl"
21 | Vampire Weekend - "One (Blake's Got a New Face)"
22 | Jay-Z and T.I. - "Swagga Like Us"
23 | The Black Keys - "I Got Mine"
24 | Lykke Li - "I'm Good, I"m Gone"
25 | Leona Lewis - "Bleeding Heart"
26 | The Rapture - "No Sex for Ben"
27 | The Ting Tings - "Shut Up and Let Me Go"
28 | Kevin Rudolf feat. Lil Wayne - "Let It Rock"
29 | Pink - "So What"
30 | Weezer - "Pork and Beans"
31 | Conor Oberst - "Moab"
32 | N.E.R.D. - "Everyone Nose"
33 | The Raveonettes - "Aly, Walk With Me"
34 | Gnarls Barkley - "Run"
35 | Kaiser Chiefs - "Addicted to Drugs"
36 | Usher feat. Beyoncé and Lil Wayne - "Love in this Club, Pt. 2"
37 | Bob Dylan - "Someday Baby"
38 | Jamey Johnson - "High Cost of Living"
39 | The Academy Is... - "About a Girl"
40 | Kings of Leon - "Sex on Fire"
41 | Duffy - "Warwick Avenue"
42 | The Raconteurs - "Salute Your Solution"
43 | Erykah Badu - "The Healer"
44 | Panic at the Disco - "Nine in the Afternoon"
45 | Foals - "Cassius"
46 | Taylor Swift - "Fifteen"
47 | Janelle Monáe - "Many Moons"
48 | John Mellencamp - "Troubled Land"
49 | Jonas Brothers - "Video Girl"
50 | Jackson Browne - "Time the Conqueror"
51 | Ashlee Simpson - "Rule Breaker"
52 | Lee Ann Womack - "Last Call"
53 | AC/DC - "Big Boi"
54 | Cat Power - "I Believe In You"
55 | Sigur Rós - "Gobbledigook"
56 | The Hold Steady - "Constructive Summer"
57 | Charles Hamilton - "Brooklyn Girls"
58 | Jazmine Sullivan - "Bust Your Windows"
59 | Low vs Diamond - "Don't Forget Sister"
60 | Ne-Yo - "Closer"
61 | Robyn - "Cobrastyle"
62 | The Gaslight Anthem - "The '59 Sound"
63 | LCD Soundsystem - "Big Ideas"
64 | She and Him - "Why Do You Let Me Stay Here"
65 | The Virgins - "Rich Girls"
66 | Jenny Lewis - "Acid Tongue"
67 | M.I.A. - "Shells"
68 | Fall Out Boy - "I Don't Care"
69 | Missy Elliott - "Ching-A-Ling"
70 | Busy Signal - "Tic Toc"
71 | Phantom Planet - "Do the Panic"
72 | Sam Sparro - "Black and Gold"
73 | Ciarra feat. Ludacris - "High Price"
74 | Ra Ra Riot - "Dying is Fine"
75 | Flo Rida feat. T-Pain - "Low"
76 | The Roots - "Rising Down"
77 | Hercules and Love Affair - "Blind"
78 | Love as Laughter - "Holy"
79 | Kid Cudi - "Day 'N' Nite"
80 | Mudcrutch - "Crystal River"
81 | The Knux - "Cappuccino"
82 | Santogold and Diplo - "Icarus"
83 | Get 'Em Mamis - "Cold Summer"
84 | Lil Wayne - "A Milli"
85 | M83 - "Kim & Jessie"
86 | The Rumble Strips - "Cowboy"
87 | Friendly Fires - "Jump in the Pool"
88 | Bon Iver - "Skinny Love"
89 | Old Crow Medicine Show - "Alabama High-Test"
90 | Busta Rhymes - "Don't Touch Me (Throw da Water on 'Em)"
91 | O'Neal McKnight - "Check Your Coat"
92 | White Denim - "Shake Shake Shake"
93 | Madonna - "Candy Shop"
94 | Los Campesinos - "Miserabilia"
95 | Lucinda Williams - "Real Love"
96 | Little Joy - "Brand New Start"
97 | Sheryl Crow - "Now That You're Gone"
98 | Teyana Taylor - "Google Me"
99 | The Enemy - "You're Not Alone"
100 | Will.i.am - "Yes We Can"

Klicka för stor bild
Pete och Ashlee Wentz för att Pete är så jävla snygg + han har en sånn söt tröja (Without you I'm just me), och så en ubersöt Ashlee :).

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback