Everybody here wants you

(Jeff Buckley- Everybody here wants you; http://www.youtube.com/watch?v=4DwhPufaAzs ) <3333

Tja.

Kände att jag inte hade något att göra så passar på att blogga lite :P.

Idag gick det väldigt bra på "jobbet". Även om jag igår jobbade till halv tolv och så idag skulle man upp igen halv sju. Men jag hade sovit de timmar jag fick den här gången. Vilket inte var fallet söndag-måndag då jag var helt uppe i speed och massa sånnt.

Igår var i alla fall mamma och Janne och åt julbord, anledningen till att jag bytte till kväll :). Fick gå ut och prata med dem en stund också. Trevlans :D. Kul också att stå på köttspisen. Har stått på "grillen" enda sen början och även om jag älskar att göra efterrätter ("grillen"= förrätter, efterrätter och så grillar man allt kött) så blir det lite tråkigt efter ett tag. Alltid bra om man lärt sig något annat på åtta veckor ;).

Idag var det rätt lugnt dock, men det fanns alltid något att göra. Stekte upp massa gyoza ("dumplings" med kyckling typ) åt Kim och hjälpte till att göra lite mice en place åt Emelie och så.

En positiv/negativ sak med att jobba på restaurang är all gratis mat, HAHAHA! Vi får typ asgod middag och frukost! Och sen händer det att man äter en och annan godsak. Som nu när det är julbord och det blir brownies över på ett fat så får vi äta upp dem ;). Har även druckit en hel del milkshake på senaste tiden, haha XD.

Kom hem och då bar det av till min brorsdotter Vera som fyllde hela två år ;).

Nej nu ska jag bara lyssna på musik och nörda mig med Facebook.


Sötaste Vera :).

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback