Thanks for the memories

(Fall Out Boy- Thanks for the memories; http://www.youtube.com/watch?v=xWHf_vYZzQ8 )

Tja!

Så var ännu en vecka slut. Känns som det har gått mer än en vecka sen jag skrev sist.

Veckan kunde ha haft en lite bättre start eftersom jag vaknade upp med en förskylning. Men jag hade inte tid att tänka på det för jag var upptagen.

Måndag: Började först med att Jonna ringde mig, därefter stormade mamma in i mitt rum. Jag gick upp, packade det sista och satt och hostade typ. Jonna kom och mamma skjutsade oss till Bromma flygplats. Destination? Malmö!
Väl framme i Malmö åkte vi flygbuss in och blev uppmötta av Jonnas kusin som körde oss hem till dem. Vanligtvis när jag är där nere så bor jag hos Victoria men hon är ju inte hemma nu. Efter att ha packat upp våra grejer så drog vi in till stan. Hittar typ någolunda där nere nu så det var lugnt, haha. Vi drog hem rätt tidigt dock för jag var helt seg i huvudet. Vilade och så åkte vi in igen. Åt middag och gick sedan in till öltältet. Köpte cider och chillade medans vi kollade på Svenska Akademin. De var väldigt bra. Trodde aldrig jag hört dem men jag kände igen massor med låtar. Skumt!

Tisdag: Kollade stan och sådär. På kvällen spelade Moneybrother och Jonnas favorit Pharoahe Monch. Är visserligen ingen hiphop-fanatiker men han var bra. Tror inte det hände så mycket annat sen?

Onsdag: Drog upp rätt tidigt och drog till Köpenhamn! Kostar ju inte speciellt mycket att åka över så klart man måste åka över en sväng :). Gick i affärer, åt lunch på Hard Rock Café mm. Förutom att jag råkade ramla och skrapa upp knät på två ställen så var det en bra resa. Men fixade plåster så det var lugnt. Drog hem igen. På kvällen var det Nrj In The Park. Inte speciellt bra artister förutom möjligen Afasi och Filthy men det var gratis så why not? Efteråt började jakten på klubbar. Hörde att det var Nrj-efterfest på Buddha Lounge så vi frågade runt lite och hittade stället till slut. Var tvungna att vänta ett tag. Haha en lite rolig sak var att när vi stod där och pratade med vakten så går Hakim och den andra killen från Nrj förbi och Hakim tittar mig i ögonen jättelänge. Hahaha. Dock insåg jag inte förrens han hade gått in att det var Hakim ;P. Drack lite P2 och chillade. Dansade lite också. Rätt coolt för sångerskan Ida Corr (ingen aning innan vem det var innan Nrj In the Park, haha) dansade med oss. Drog vidare till Etage och det var helt okej. Såg några söta killar i alla fall. Sen drog vi hem. Somnade som en stock.

Torsdag: Hemresa. Hade gärna stannat längre men var tvungen att åka hem. Tror inte jag gjorde något annat den dagen? Minns det inte i alla fall, haha.

Fredag: Skolan började!! Känns helt skumt att vara sistaårselev :O. Klassen verkar helt okej också, vi är bara sju tjejer dock. Kändes lite som jag helt plötsligt gick hantverksgymnasiet eller nått sånt. Ett ämne jag inte ser fram emot är Kalkylering. Jag vet inte riktigt vad det är förutom att det har med matte att göra och det säger allt. Jag vill inte läsa mer matte!! Hamnade i den svenskagrupp jag ville också, mycket bra. Hade varit störigt att byta lärare sista året. Chillade hemma på kvällen.

Lördag: På dagen var jag upptagen att passa min brorsdotter Mercedes. Första gången jag satt barnvakt typ, haha. Efter det duschade jag och lagade sedan mat. Åkte till Globen där Jenny, Emma och Simona mötte upp mig. Vi gick hem till Elias. Kräftskivedags! Förutom att jag inte äter kräftor. Haha. Sen kom Linda också + en del av Elias kompisar. Alla går i Globen förutom Emmas kille så man visste vilka alla var. En sak jag måste lära mig är att inte äta när jag känner att jag ska hosta. Fick världens hostattack vilket ledde till att ögonen höll på att börja rinna. Förstörde inte sminket märkbart i alla fall. Kom hem inatt vid typ halv fyra. Blev erbjuden att sova över men kände för att åka hem. Somnade så fort jag lade huvudet på kudden i princip.

Så idag vaknade jag och hade väldigt ont i min fot. Har ingen aning om hur det gick till. Haha. Men har haft ont i den hela dagen. Samma ben som där jag skrapat upp knät också så det är lite svårt att gå med det benet nu. Haha. Men får hoppas det är bättre till imorrn. Har inte gjort något idag förutom att jag gick och köpte en ny väska. Tur att man bor precis vid ett Åhlens. Haha.

En fråga bara. varför är det alltid när jag är förskyld som jag är som mest upptagen? Och varför lär jag mig aldrig att ta det lugnt när jag är det? Vill att hostan ska gå över, nu!

Ska gå nu och kolla Gilmore Girls och sen ska jag försöka sova. Engelska imorrn klockan åtta. Sen har jag tre timmars håltimme. Yey!


Bild från Malmö :)

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback