I'm only happy when it rains

(Garbage- Only happy when it rains; http://www.youtube.com/watch?v=j1hKqc2qou8 )

Tja.

Rubriken kanske inte stämmer så jättebra men just nu spöregnar det så tycker den passar in hyfsat i alla fall.


Sitter medans jag skriver detta och kollar på Buffy the vampire slayer, tvserien alltså. Filmen är galet dålig, men ändå kul att se för Hilary Swank och Luke Perry.. och två sekunder Ben Affleck. Men serien är mycket bra. Tycker jag i alla fall. Haha, älskar att jag känner igen massor med kända skådespelare i typ varje avsnitt. Det avsnitt jag ser nu är Wentworth Miller från Prison Break med i, han ser typ likadan ut då, för tio år sen, fast lite mer muskler kanske ;).

Så vad har hänt sen senast?

För några veckor sen var jag i Norrtälje på begravningen för min gammelfarmor :/. Det är hemskt att det ska ta något som en begravning för att jag ska träffa min släkt. I alla fall den på pappas sida. Men det var trevligt att träffa farfar och mina fastrar, träffar dem typ var femte år. Men som sagt, det hade ju kunnat vara roligare omständigheter. Men det var en fin begravning i alla fall.

Förra veckan var jag på landet i två dagar. Dock hade jag kunnat hamna i Malmö. Haha. Som den trogna klant jag är så råkade jag gå på fel tåg. Jag läste skyltar och allt, trodde jag var på rätt spår och ändå lyckas jag. Så går det när man är impulsiv. Märkte dock jävligt fort att jag kommit fel, dock efter tåget åkt. Men sprang in i restaurangvagnen och sade till den snälla tjejen som jobbade där. Hon sa till mig att tåget skulle stanna i Södertälje, som tur för mig! En konduktör kom även förbi och förklarade detta. Gick av i Södertälje och hoppade på rätt tåg, som som tur var kom fram fem minuter senare. Det turliga med denna klantighet var att jag slapp betala. 100:- intjänat på min klantighet alltså. Kom fram till Läggesta där mamma mötte mig och så åkte vi till Stallarholmen, där mitt land ligger. Det ligger typ mellan Strängnäs och Mariefred.

Där var, förutom min styvpappa Janne, min bror Alex, hans flickvän Diana och deras dotter Mercedes. Jättetrevligt att träffa dem igen. Det sköna också med att vara på landet är närheten till att bada. Inte för att jag bor långt ifrån någonstans att bada här i Stockholm men det är aningen mindre överbefolkat på stranden i Stallarholmen, haha.

I helgen tog jag det bara lugnt. I går var jag och träffade Jonna inne i stan. Vi har börjat planera en liten tripp till Malmö. Verkar som den faktiskt kommer bli av, härligt! Ska över till Köpenhamn en dag också är det tänkt, älskade Köpenhamn! Blir typ bara två dagar, under Malmöfestivalen. Var i Malmö under de dagarna förra året också, och då var det askul. Synd att Victoria och Adrian inte är hemma bara. Önskar man kunde vara där fler dagar men skolan börjar den 22a. Jag ska i alla fall vara glad att vi börjar så sent! Känns lite skumt att börja på en fredag, haha.

Fick vykort från Grekland idag också. Jättelängesen man fick vykort! Söt bild med två åsnor också, haha. Blev helt sugen på att åka till Rhodos och hälsa på Victoria och Adrian ju!! Kan det inte vara gratis att resa? Haha. Eller nått..

Nej nu ska jag återgå till Buffy.

Förhoppningsvis dröjer det inte lika lång tid tills jag skriver igen.

/Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback