Tja

Nu har jag skaffat mig en riktig blogg.

Inte bara en massa myspace och playahead-saker, utan en riktig blogg. Hittade denna hemsida när jag satt och kollade in en av mina gamla klasskamraters pa-sida.

Eftersom mina bloggar där blir hyfsat lästa (typ 5-6 personer i alla fall..) så tänkte jag göra ett försök med en riktig blogg (fan vad jag tjatar om riktiga bloggar).

Om ni undrar varför jag heter ananaspineapple (hallå ananas var upptaget och jag ville ha det på något sätt!), så är det enkelt att svara på. Ananas är helt enkelt mitt smeknamn som hängt i sen jag var typ, 7? Så vill ni kalla mig något annat än Anna så får det bli Ananas, eller Annushi (min söta kompis Hille, Hillushi, kom på det), eller varför inte Ante (fast det är jag tacksam för om ni skippar), Pyttianna eller Enannananna (det är ett internskämt, sånna kommer ni få många av.. FISKPINNAR MED CHOKLADSÅS, oj, förlåt, internskämt mellan mig och Tomas, sorry!)

Jag måste kila snart för annars missar jag tunnelbanan och då kommer jag försent och då kommer jag inte få sitta där jag brukar. Tillsammans med mina söta vänner. För då snor säkert någon besserwisser min plats. Jo jag menar någon särskild. Men inte något om honom nu, det är för tidigt för att jag ska orka med det.

Men. Inatt (eller ja precis innan jag vaknade typ klockan sex, det var inte meningen men pga drömmen så gjorde jag det), drömde jag en konstig dröm. Jag har antagligen sett för många Djävulen Bär Prada-reklamer (och jag som inte ens ser speciellt mycket på tv eftersom jag mest lägger mig och sover när jag kommer hem eller typ äter och läser och gör svenskaläxor, men de där reklamerna visas hela tiden) för jag drömde om Miranda, chefen. Jag drömde väl i princip att jag var Andy, huvudpersonen i boken/filmen, men med mitt eget namn. Och ja, jag ska inte gå in på det detaljerat. Men jag hade snygga skor i drömmen.

Jag måste handla vantar, mössa och halsduk. Har ju en supersöt halsduk men den är inte så varm och fluffig som jag vill att den ska vara. Så ny halsduk alltså. Ska även tvinga mamma att köpa två par jeans jag vill ha och kanske bedja om de där svarta lee-jeansen, mamma tyckte ju faktiskt de var snygga när vi kollade senast. Fast måste ju be om nya skor också. Äh, de kan jag i för sig få på mammas kompis skoaffär. Vagabond och Björn Borg-skor har jag aldrig haft problem med så.

Nej du. Jag ska nog faktiskt ta och dra nu så jag inte blir försenad. Jag undrar vilken lärare/skolkamrat jag träffar på idag? Det börjar faktiskt bli ganska kul, har träffat Johan Göransson fem gånger!

Jag lovar. Jag återkommer med mer. Men nu ska jag springa lite (till tunnelbanan.. MOT GLOBEN!)

/anna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback