Hejsan

Jag får extrem abstinens om jag inte skriver i bloggen. Och det här är ju liksom inte min enda heller, har ju småbloggar på Playahead och Myspace som jag bloggar flitigt i också. Är väl helt enkelt en sådan där som måste uttrycka sig genom att skriva. För jag skriver dikter också.  Jag vet egentligen inte varför jag skriver i början på dagen när det typ inte har hänt något alls. Men men, bloggabstinens var det. Får väl knåpa ihop nått om gårdagen. Som inte hade hänt innan jag skrev igår, alltså.

La mig ner och tog det lugnt ett tag och läste. Jag måste köpa ett gäng böcker för jag har inget att läsa just nu och jag är en sådan som måste läsa konstant, nästan i alla fall. T.ex när jag åker tunnelbanan till skolan så läser jag alltid Sthlm City, och särskilt horoskopen. Jag är typ beroende av att läsa mina horoskop, inte för att jag tror på det men det är kul.

Kusinen ringde och ville ta en fika. Vi bestämde oss för att hitta ett nytt place och vi åkte till Mariatorget där det ligger ett hyfsat mysigt ställe. Men jag tyckte allting var lite trångt möblerat. Inget ordentligt mysstuk. Får leta vidare. Vet inte vad som hänt med mitt stammishak men det verkar nerlagt. Kanske för att jag och Jonna är deras enda gäster typ? Förstår inte varför, för det har/hade grymt goda smoothies, muffins och varm choklad (usch, vad onyttig jag är! i alla fall muffinsen).

Sen så  åkte jag hem och chillade lite till och sen sa mamma att det var middag och det serverades lövbiff med fransk senap och lök-fyllning (tog bort löken, jag hatar stekt lök (däremot gillar jag den rå..) om den inte är i pyttipanna, fråga mig inte varför, det bara är så) med potatismos. Jättegott att få något i magen eftersom jag var rätt hungrig.

Sen var det Idol. Jag är en tönt som kollar på det men i alla fall. Tycker om de flesta av låtarna som sjöngs, förutom typ If i let you go, men det ska vara orginalen! Jaja. I alla fall.  Jag blev inte förvånad över att Linda åkte ut. Sorry men jag kommer nog aldrig se det bra med henne. Fast Danny är mycket mycket sämre så jag förstår inte varför han åker. Eller just det alla gulliga fjortisungar älskar ju honom. Själv hejar jag på Markus och sen Snygg-Erik (tycker det är ett roligt smeknamn, haha), och så Cissi, hon är egen, och det gillar jag. Felicia är för gullig, lite Agnes-varning över henne. Jag tål inte de som är för gulliga. Det går bara inte. Och Johan, han är inte speciellt snygg/söt och han sjunger inte speciellt bra heller. Tycker ju jag då. Men men, alla har ju olika smak.

Ska gå nu för jag orkar inte sitta vid datorn överdrivet länge. Ska på fest ikväll och imorrn kommer Victoria hit. Mitt rum är städat och fint för en gångs skull.

och jag och Malin bara ska få tag i biljetter till My Chemical Romance. Gillar dem inte men går med för Malins skull. Plus att jag är lite konsertkåt och känner människor som ska gå. Min senaste "riktiga" konsert var Oasis, 26/1, det är längesen! Visserligen har jag varit på Nrj in the park, Rix fm festival och andra sådana grejer men det är liksom inte en riktig konsert. En sådan som är i Globen/Annexet/Arenan och liknande.

/anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback